Οι πρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις που επιβλήθηκαν στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου έχουν εκτινάξει τις τιμές λιανικής στα ύψη οι οποίες μάλιστα σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις των μοντέλων με κινητήρες 2.000 κ.εκ. είναι αυξημένες τουλάχιστον 50%!
Να υπενθυμίσουμε πως για να εκτελωνιστεί ένα αυτοκίνητο στην ελληνική επικράτεια ο εισαγωγέας θα πρέπει να καταβάλει ΦΠΑ 23%, Τέλος Ταξινόμησης από 5 έως 50% ενώ αν η εργοστασιακή αξία κάποιου μοντέλου ξεπερνά τις 15.000 ευρώ τότε επιβάλλεται και φόρος Πολυτελείας ο οποίος κυμαίνεται από 10 έως 40%.
Πρακτικά σημαίνει πως οι συνολικοί φόροι που θα καταβληθούν στο ελληνικό κράτος για ένα μοντέλο με κινητήρα 1.600 κ.εκ. με εργοστασιακή αξία 15.001 ευρώ κυμαίνεται σε 53% της εργοστασιακής του αξίας.
Οσο αυξάνεται ο κυβισμός κάποιου μοντέλου αλλά και η εργοστασιακή αξία αυξάνεται ανάλογα και ο συνολικός φόρος που θα πρέπει να καταβάλει ο εκάστοτε εισαγωγέας.
Ειδικότερα για ένα μοντέλο 2.000 κ.εκ. Ο συνολικός φόρος από ΦΠΑ, φόρος Πολυτελείας και Τέλος Ταξινόμησης ανέρχεται σε 93% της εργοστασιακής αξίας του!
Στα υπερπολυτελή αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 3 λίτρων το άθροισμα των φόρων ανέρχεται σε 113% της εργοστασιακής αξίας τους!
πηγη:imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου